Hoppa till innehåll

Anställnings- och arbetstids­frågor inom bransch Personlig assistans

Kollektivavtalet för bransch Personlig assistans innehåller flertalet anpassade villkor, i vissa avseenden helt unika för branschen. Denna webbutbildning, berör vissa utvalda delar som ingår i avtalskursen för Personlig assistans och är inriktad på några av de största frågorna rörande anställningar inom verksamheter som bedriver personlig assistans.   

Kursbeskrivning

Detta får du i kursen
Vi går tillsammans igenom de bestämmelser som reglerar tillåtna anställningsformer, upphörande av anställningar, tillhörande formaliakrav och liknande samt genomgång av hur arbetstid hanteras.

Målgrupp
Vi vänder oss till medlemsföretag som omfattas av kollektivavtal för bransch Personlig assistans och vi riktar oss till dig som är chef eller medarbetare som fattar beslut eller arbetar med frågor med koppling till ingående och/eller upphörande av anställningar samt arbetstid, och som är ny i din roll eller i behov av repetition inom aktuella områden.

Praktiska detaljer
Som deltagare har du möjlighet att ställa frågor via chatt under kursen.
Information om hur du ansluter dig till kursen skickas i en separat kallelse. 

Kursen är uppdelad i två delar som hålls vid två olika datum och du får en bekräftelse för båda delarna.

Pris
1995 kr exkl moms för medlemmar
6900 kr exkl moms för icke-medlemmar

Det finns i nuläget inga bokningsbara tillfällen för den här aktiviteten.

Välj tillfälle

Medlemspris

1995 kr

6900 kr för icke-medlemmar

Boka
Intresseanmälan
Har du frågor om aktiviteten?
Hör av dig

{{ contact.name }}

{{ contact.title }}

{{ contact.phone }} {{ contact.cellphone }} {{ contact.email }}